fredag 19. oktober 2012

Tussan, Vallersund, Bjugn

Vi tok oss en jentetur på Tussan i Vallersund etter å ha levert guttaboys i barnehagen en dag, vesla, hunden Astrid og jeg ;-)
 
Enhver topp med respekt for seg selv må jo ha bok å toppen! Fant jeg ut mens jeg gikk, utrolig hvor fort gi-opp-tankene kommer når man går 'alene', og enda mer utrolig er dra-kraften denne lille boka har (på meg hvertfall!)

Utsikt mot Åfjord/Stokkøya/Linesøya.

Utsikt mot Ursfjellet.

Ikke så varm denne høst-sola, var 5grader når jeg gikk fra bilen.
Utsikt mot Kopparn

Retning vindmølleparken på Val. Tarva i bakgrunn, en bitteliten hvit prikk på sjøen var mannens fiskebåt ;-)

''Æ ser hæijm!'' + Sandnes Oppvekstsenter og Sandnesvågen :)
En BRATT tur! Bæring på rygg vil jeg nok ikke anbefale, vesla mi bæres på magen enda.
Parkerte ved bedehuset/støyperiet i Vallersund, ikke langt etter coop'en (fra Oksvoll) går det en bakke opp til ett gul hus (bedehuset), gå veien/stien mellom bedehuset og støyperiet, litt vanskelig å finne stien til å begynne med, men når man først finner den går det greit :-)

Absolutt ingen trilletur! Bæring blir heller ikke anbefalt av meg, ikke hund heller egentlig, med mindre du får løfta den over hodet (jeg er 1.80), Astrid måtte løftes over ei kløft der som sikkert er 2meter dyp, står to stiger neddi for folk, men trinnene kunne gjerne vært litt lengre opp!


Finnes ei hule der ett sted også, må ta turen dit en annen gang ;-)


-Elise.

1 kommentar:

  1. Kjæmpefin tur ,ikke alt for bratt .Vi har to stk Lundehunder å dæm kosa sæ opp og ned 🙆

    SvarSlett